Tuesday, October 11, 2011

BAYAR PTPTN GUNA CIMB CLICKS

Malas nak beratur kat kaunter? Kaunter sesak dengan orang ramai? Jalan jem atau kita tak banyak masa untuk ke kaunter-kaunter bank. Hari ni aku nak share cara-cara  bayar balik PTPTN melalui CIMB Clikcs.. Boleh juga bayar guna Maybank2U. Cuma paparan dan stepnya aje yang beza sikit.

Senang aje, asalkan ada butir-butir yang diperlukan. Cara-caranya ialah login CIMB Clicks account. Lepas tu pilih option "Pay Bills".. Untuk colums, pilih "Payment to", sila cari dalam drop down menu atas nama "PTPTN-Bayaran Balik Pinjaman Pendidikan". Lagi, kena masukkan No.i.c dan No. surat tawaran. Yang No. surat tawaran ni, boleh rujuk surat tawaran yang masa mula-mula kita nak pinjam dengan PTPTN dulu. Ada lagi tak? Ke "offer letter" dah hilang? hehehe.. jangan risau.. Boleh pergi ke laman web PTPTN, ada ruang pertanyaan dan maklumbalas. Tanya je kat situ. Akan dapat jawapannya dalam tempoh 7 hari waktu bekerja.

So, lepas dah dapat No. surat tawaran ni, bolehlah bayar terus melalui CIMB Clicks.




Mudahkan? Nak lagi mudah sebab nak bayar every month, bolehlah masukkan PTPTN ni dalam favourite list. So, tak payah nak tunggu Request TAC lama-lama setiap kali nak buat bayaran. huhuhu.. Just share, what i know..  sharing is caring.

4 comments:

  1. tenks for da info... :)

    ReplyDelete
  2. it's really helping info... tq

    ReplyDelete
  3. ble bagi contoh no surat tawaran kah?

    ReplyDelete
  4. Hi, is nombor surat tawaran nie same as no pinjaman ke?

    ReplyDelete